Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, do wojewody Zachodniopomorskiego złożony został wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej tzw. ZRID dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6. W praktyce to oznacza rozpoczęcie procesu inwestycyjnego.

Wniosek dotyczy wszystkich 3 odcinków trasy długości 49 km, z tunelem pod Odrą długości 5 km . Przetarg na realizacje inwestycji ma być ogłoszony w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Trasa obejścia rozpocznie się na węźle Szczecin Zachód koło Kołbaskowa, ominie Szczecin i od północy Police by później tunelem pod Odrą skierować się do Goleniowa łącząc się z drogą ekspresową S6 w kierunku na Kołobrzeg i Gdańsk. Kluczowym elementem inwestycji będzie blisko 5 kilometrowy tunel na głębokości 45 metrów, który będzie dwutubowy, w każdym po dwa pasy w jednym kierunku. Odcinki wjazdowe do tunelu będą mieć długość około 600 m. Średnica zewnętrzna – 14,85 metra. Warto dodać w tym miejscu, że tunel pod Odrą będzie najdłuższym tego typu obiektem w Polsce.
Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina została podzielona na trzy odcinki realizacyjne: Kołbaskowo-Dołuje, Dołuje-Police i Police-Goleniów.
Nikogo nie trzeba przekonywać jak ważna to inwestycja dla Szczecina, regionu i Gminy Goleniów. Nowa trasa odciąży ruch na drogach S3 A6 i S6. Skróci drogę na wybrzeże i zmniejszy tranzyt. Dla mieszkańców naszej gminy to dodatkowa alternatywa komunikacyjna ze Szczecinem. To zupełnie przełomowa inwestycja dla regionu. Niestety wszyscy musimy uzbroić się w cierpliwość, bo pierwsze samochody Zachodnim Obejściem Szczecina pojadą prawdopodobnie nie wcześniej niż za 7 lat, czyli w roku 2031.
dr, na podst. inf. GDKiA, foto: GDKiA

Udostępnij

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *